Hoe wij je beschermen

We verwijderen automatisch negatieve of neutrale feedback wanneer deze afkomstig is van kopers met een hoog risico of wanneer een object niet is betaald.

Wanneer een koper de aankoop van een object vastlegt of het winnende bod heeft gedaan, gaat hij of zij een wettelijk bindende overeenkomst aan om het object te kopen.

Als de koper niet direct betaalt, kan het zijn dat hij of zij onervaren is of problemen heeft met het elektronisch betaalsysteem. Maak je echter geen zorgen. Je wordt altijd beschermd:

  • Dankzij onze detectiemethoden merken we het als kopers met een hoog risico op meerdere vergelijkbare objecten tegelijk bieden. Als dat gebeurt, ondernemen we actie voordat de transactie plaatsvindt.
  • We detecteren kopers die niet hebben betaald, zodat we automatisch negatieve of neutrale feedback kunnen verwijderen wanneer ze die geven.
  • Wanneer een geschil wegens een onbetaald object zonder betaling wordt gesloten, blokkeren we de koper, zodat deze geen feedback kan geven, en ondernemen we actie tegen zijn of haar account.
  • Je kunt ons oplossingscentrum gebruiken om het openen en sluiten van geschillen.

 

Hoe je jezelf kunt beschermen

Zelf kun je:

  • Je feedback beheren.
  • Als een koper niet betaalt:
  • Het eerste wat je moet doen is de koper een factuur sturen. Daarna kun je een beleefde e-mail sturen waarin je vraagt waarom de koper het object nog niet heeft betaald. Dat blijkt vaak de beste manier om de verkoop snel en op een vriendelijke manier af te ronden. 
  • Als je niet met de koper tot een overeenkomst kunt komen of als je geen contact met de koper kunt opnemen, moet je de koper bij ons melden door een geschil wegens een onbetaald object te openen in Transactieproblemen oplossen. Wij worden dan geïnformeerd over het probleem.

 

De verkoper wil de aankoop annuleren

We raden je aan voordat je een aankoop annuleert, contact op te nemen met de koper. Leg uit waarom je de aankoop wilt annuleren. 

Je kunt een aankoop binnen 30 dagen na de verkoop annuleren, zelfs als je koper al heeft betaald. Een aankoop annuleren kan negatieve invloed op de status van je service hebben en kan juridische consequenties voor je hebben. Als het object nog te koop is, kun je naar Mijn eBay gaan en het beëindigen. Als je object al is verkocht, moet je een transactieprobleem openen.

 

De koper wil de aankoop annuleren

Als de koper je verzoekt de aankoop te annuleren en je besluit dat verzoek in te willigen, heeft dat geen invloed op de status van je service.

Zorg dat je in het keuzemenu de optie 'De koper heeft gevraagd de bestelling te annuleren of er is een probleem met het adres van de koper' selecteert, zodat dit jou niet wordt aangerekend.