Verkopersbescherming

Verkopersbescherming

We weten dat bescherming belangrijk is voor onlineverkopers die doen wat ze beloven. We beschermen je tegen malafide kopers en tegen incidenten waarover je geen controle hebt. We verbeteren onze analytische systemen en leermodelystemen doorlopend om onze handelsplaats zo veilig mogelijk te maken voor verkopers. We vragen verkopers het volgende te doen om ons te helpen volledige verkopersbescherming te bieden:

  • Al hun beloften nakomen

  • Misbruik melden zodat we actie kunnen ondernemen om jou en andere verkopers te beschermen

  • Beleefd en professioneel blijven wanneer je omgaat met kopers

  • Een koper maakt misbruik wanneer hij of zij:

- beweert dat het object niet aan de beschrijving voldeed om geen retourkosten te hoeven betalen

- objecten retourneert na deze te hebben gebruikt of beschadigd

- om extra aanvullingen op of wijzigingen van de bestelling vraagt

- om een andere reden biedt dan om het object te kopen

- om terugbetaling vraagt zonder het object te retourneren


Detectie, naleving en bescherming met betrekking tot misbruik door kopers

  • eBay hanteert een krachtig Kopersbeleid waarin misbruik door kopers wordt gedefinieerd en dat ons in staat stelt actie te ondernemen tegen misbruik door kopers 
  • Verkopers kunnen kopers die misbruik maken, melden in Transactieproblemen oplossen, zodat we actie tegen hen kunnen ondernemen  
  • Automatische verwijdering van feedback en transactieproblemen, wanneer we constateren dat een koper het Kopersbeleid heeft overtreden  
  • Verwijdering van feedback en transactieproblemen wanneer je een transactie kunt annuleren, omdat een koper om iets vraagt wat niet in de oorspronkelijke aanbieding wordt aangeboden
  • Verwijdering van feedback en transactieproblemen, wanneer een koper zijn of haar bod intrekt of niet betaalt


Bescherming van verzending en levering

We bieden verkopers die traceerbare en geldige verzendmethoden gebruiken de volgende bescherming: 


  • Snellere automatische verwijdering van feedback en transactieproblemen wanneer een object te laat arriveert, maar uit tracking blijkt dat je het op tijd hebt verzonden.

  • Snellere automatische verwijdering van feedback en transactieproblemen wanneer het object te laat arriveert als gevolg van extreme weersomstandigheden of een storing bij de expediteur. 


Verkopersbescherming voor retourzendingen (door de koper gebruikte of beschadigde objecten)

We bieden verkopers die gratis retourzendingen aanbieden de volgende bescherming: 

 

  • Terugbetalingen doen op basis van de staat van het geretourneerde object. Je kunt maximaal 50% van de terugbetaling aftrekken voor de afgenomen waarde van het object 

  • We verwijderen feedback, transactieproblemen en geschillen uit servicestatistieken en we lossen eventuele resterende problemen met de koper op 

  • De retourzending voltooien en de koper melden


Bescherming als een koper niet betaalt

Als kopers niet meteen betalen, kan het zijn dat ze gewoon geen ervaring met hun elektronische betaalsysteem hebben of er problemen mee hebben. Dankzij onze detectiemethoden merken we het als kopers met een hoog risico meerdere vergelijkbare objecten tegelijk kopen of erop bieden. Als dat gebeurt, ondernemen we actie voordat de transactie plaatsvindt.

  • We detecteren kopers die niet hebben betaald, zodat we automatisch negatieve of neutrale feedback kunnen verwijderen wanneer ze die geven.

  • Wanneer een geschil wegens een onbetaald object zonder betaling wordt gesloten, zorgen we dat de koper geen feedback kan geven en ondernemen we actie tegen zijn of haar account.

Je kunt onze Assistent voor onbetaalde objecten gebruiken om het openen en sluiten van geschillen wegens onbetaalde objecten in Transactieproblemen oplossen te automatiseren.

Lees onze gids over het voorkomen van problemen met kopers voor meer informatie over wat je moet doen als een koper niet betaalt

Automatische bescherming tegen kopers met een hoog risico

We gebruiken geautomatiseerde detectiesystemen om elke dag miljoenen transacties te scannen op kopers die misbruik maken. We kunnen automatisch negatieve of neutrale feedback verwijderen wanneer de koper het Kopersbeleid overschrijdt.

Hoe de Geld-terug-garantie van eBay verkopers beschermt

We weten dat vertrouwen belangrijk is voor verkopers en kopers. De Kopersgarantie van eBay op internationale sites zorgt ervoor dat je geen potentiële klant kwijtraakt omdat iemand hem of haar in het verleden teleur heeft gesteld.

De Kopersgarantie van eBay is bedoeld om kopers te beschermen als ze een aangeschaft object niet ontvangen, als een verkoper zich niet houdt aan zijn of haar retourbeleid of als een object afwijkt van de beschrijving. Kopers moeten aankopen doen op een site die Kopersgarantie aanbiedt en met PayPal, creditcard of bankpas  betalen om te worden beschermd.


Kopersbescherming per land

Australië | Canada (Engels/Frans) | Duitsland | Frankrijk | Italië | Spanje | Verenigde Staten | Verenigd Koninkrijk

De Kopersgarantie van eBay beschermt ook verkopers:

  • Als je een koper terugbetaalt of een probleem oplost binnen 3 dagen nadat de koper een aanvraag heeft geopend, betalen we je de verkoopcommissie terug.

  • Kopers moeten contact met de verkoper opnemen en hem of haar 3 dagen de tijd geven om met een oplossing te komen voordat ze hun geschil kunnen escaleren naar eBay. Verkopers kunnen ons ook vragen om in te grijpen en een beslissing te nemen. 

  • Als een volledige terugbetaling of een geaccepteerde gedeeltelijke terugbetaling wordt gedaan, wordt de aanvraag direct gesloten. De koper kan zijn of haar aanvraag ook op elk moment sluiten. Anders worden aanvragen 30 dagen nadat ze zijn geopend, automatisch gesloten.

  • Bovendien verwijderen we automatisch transactieproblemen, passen we het percentage te late leveringen van de verkoper aan en verwijderen we feedback wanneer we een geschil onder de Kopersgarantie van eBay of een bezwaaraanvraag sluiten in het voordeel van de verkoper.