Groei als bedrijf

Meer kopers bereiken

Meer kopers bereiken

Heb je fantastische aanbiedingen, maar weet je niet precies hoe je ze onder de aandacht van je meest relevante klanten moet brengen? Hieronder vind je informatie over hulpmiddelen die we aanbieden, zoals onze advertentieservice Promotieaanbiedingen, adviezen voor specificaties en een gids waarmee je aanbiedingen kunt optimaliseren voor zoekopdrachten.

Promotieaanbiedingen maken

Wanneer je de controle wilt houden over je advertentiestrategie en beter zichtbaar wilt zijn, kun je ons veilige platform gebruiken en alleen betalen wanneer je iets verkoopt.

Let op: de service Promotieaanbiedingen is alleen beschikbaar op ebay.de, ebay.co.uk, ebay.fr, ebay.it, ebay.es, ebay.com en ebay.ca.

Specificaties toevoegen

Jouw succes begint wanneer kopers de weg naar je aanbiedingen kunnen vinden. Ingevulde specificaties zijn van groot belang om te worden gevonden op eBay en door externe zoekmachines. Hoe meer gegevens je ons verstrekt over wat je verkoopt, hoe beter we objecten kunnen afstemmen op wat kopers zoeken.

Internationaal verkopen

Internationaal verkopen is een ongecompliceerde manier om objecten aan nog meer kopers aan te bieden. We verlenen bedrijven ongeëvenaarde toegang tot de wereldwijde markten van eBay met maar liefst 138 miljoen potentiële kopers. Dus waarom zou je dat voordeel niet benutten?

Aanbiedingen optimaliseren voor zoekopdrachten

De zoekmachine laat je product opvallen op eBay door te kijken naar allerlei verkoperspecifieke zaken. De zoekmachine geeft een hogere score aan verkopers die:

       hun kopers veel bieden;

       het vertrouwen van hun kopers hebben en al veel tevreden klanten hebben gehad;

       de koopervaring sneller en eenvoudiger maken voor de koper;

       relevante content bieden.

 

Hier zijn 7 tips om op te vallen in de zoekresultaten.

1. Titel, ondertitels en objectbeschrijving

Maak de best mogelijke aanbiedingen door onze richtlijnen voor het schrijven van goede titels, beschrijvingen en ondertitels te volgen.

2. Product-ID's en specificaties

Voeg alle aanbevolen en vereiste specificaties voor je rubriek toe en selecteer waar mogelijk opties in de vooraf ingevulde lijst. Als je compatibiliteit van onderdelen toevoegt aan je aanbiedingen van onderdelen en accessoires, kunnen je conversiepercentages toenemen en het aantal retourzendingen afnemen.

Raadpleeg onze pagina met vereisten voor specificaties voor meer informatie over welke specificaties vereist zijn.

Voeg product-ID's toe zodat de zoekmachine precies weet wat voor product je verkoopt en je aanbieding als extra compleet, waardevol en informatief voor de koper beschouwt.

3. Prijs

Bekijk aanbiedingen met objecten die vergelijkbaar zijn met jouw producten en bied op basis hiervan een concurrerende prijs aan. Onze handige onderzoekstool Terapeak helpt je hierbij.

Let op: Terapeak is alleen beschikbaar voor verkopers die op buitenlandse sites aanbieden.

 

Meer informatie over Terapeak op ebay.de

Meer informatie over Terapeak op ebay.co.uk

Meer informatie over Terapeak op ebay.fr

Meer informatie over Terapeak op ebay.it

Meer informatie over Terapeak op ebay.es[CM2] 

 

Je kunt ook een concurrerende prijs bepalen door op de pagina Uitgebreid zoeken de objectgegevens in te voeren en Verkochte aanbiedingen te selecteren. Je ziet dan tegen welke prijs andere verkopers objecten aanbieden. Daarnaast kun je ook portokosten opnemen in de prijs van het object.

4. Juiste rubriek

De juiste rubriek kan het verschil maken tussen een verkocht object en een object dat niet opvalt in de massa. Veel kopers verfijnen hun zoekopdrachten op rubriek. Als je object in de verkeerde rubriek staat, worden de juiste kopers mogelijk niet bereikt. Plaats je aanbieding niet in de verkeerde rubriek. Je kunt een tweede rubriek selecteren tegen bijbetaling, maar doe dit alleen wanneer deze net zo relevant is voor het object.

5. Overeenstemming met eBay-beleid

Zorg dat je aanbiedingen voldoen aan alle regels en beleid van eBay.

Voor de zichtbaarheid van je objecten is het belangrijk dat je bij aanbiedingen tips uit de praktijk volgt en het eBay-beleid naleeft. Hier zijn 2 belangrijke voorbeelden:

      Maak geen dubbele aanbiedingen. Raadpleeg ons beleid hierover.

      Zorg dat je aanbiedingen voldoen aan het HTTPS-protocol.

      Houd je aan het beleid voor manipulatie van zoekopdrachten en sitestoring.

6. Goede beoordelingen

Zorg dat je gedetailleerde verkopersbeoordelingen positief zijn. Verkopers die klanten steeds tevreden stellen, doen het goed in zoekopdrachten. Lage gedetailleerde verkopersbeoordelingen, negatieve feedback of een claim van een koper wekken weinig vertrouwen bij kopers, waardoor ze minder gauw iets bij je zullen kopen.

Meer weten over hoe je een topverkoper kunt worden?


7. Goede afbeeldingen

Afbeeldingen van hoge kwaliteit zijn het visitekaartje van je bedrijf. Professionele foto’s trekken kopers aan en verhogen de kans dat je objecten worden verkocht.

Lees meer over het maken van goede afbeeldingen in onze handige gids voor foto's