Retourzendingen beheren

Retourzendingen beheren

Een koper wil soms een object retourneren. Het product kan defect zijn, het kan de verkeerde maat hebben of het is gewoon niet wat de koper had verwacht.

Hoe je retourzendingen voor je aanbiedingen beheert, is een belangrijk onderdeel van je klantenservice. Klanten hebben hoge verwachtingen en je zult af en toe een ontevreden klant krijgen, dus het is belangrijk dat je dit goed doet.

De juiste aanpak van retourzendingen heeft niet alleen een positief effect op je omzet, maar vergroot tevens de kans dat kopers terugkomen.

Lees verder als je meer wilt weten over het beheren van retourzendingen.


Retourbeleid instellen

Het instellen van een retourbeleid is een goede manier om retourzendingen te verwerken. Met een paar eenvoudige regels worden verschillende delen van de retourprocedure geautomatiseerd en dat bespaart tijd en moeite.


Meer weten over het instellen van je retourbeleid

Kopersvriendelijke retourzendingen

Als je een duidelijk en ruim retourbeleid hanteert, stel je kopers gerust.



Meer weten over kopersvriendelijke retourzendingen