Je bedrijf bij kopers promoten

Je bedrijf bij kopers promoten

De relatie met je kopers is van groot belang voor de reputatie en het succes van je bedrijf en je merk. Ervoor zorgen dat je klanten tevreden zijn, is niet altijd gemakkelijk en kan veel tijd kosten, maar het is zeker de moeite waard.

Hier zijn enkele zaken die speciale aandacht verdienen:

Tips voor klantenservice

Annulering van transacties voorkomen

Je profiel beheren


Tips voor klantenservice

Goede klantenservice bieden is belangrijk. Naarmate de concurrentie op de online handelsplaats toeneemt, groeien ook de verwachtingen van klanten. Als je de klantenservice goed aanpakt, zijn kopers eerder geneigd terug te komen en dat kan een grote stimulans voor je bedrijf betekenen.

We adviseren je om extra aandacht te besteden aan de volgende punten om een goede relatie met je kopers op te bouwen:

  • Objectbeschrijving: je objectbeschrijvingen helpen kopers beslissen of ze bij je willen kopen. Beschrijvingen moeten dus kloppen en volledig zijn. Vermeld gebreken van objecten altijd, zodat je objecten aan de verwachtingen van kopers voldoen.

  • Foto's: productfoto's van hoge kwaliteit zijn onontbeerlijk om kopers aan te trekken. Daarmee laat je je objecten, en ook je bedrijf, van hun beste kant zien. Matige foto's kunnen het verschil betekenen tussen een verkoop en een klant die naar de concurrent gaat.

  • Betaling, verzending en retourzendingen: dit zijn belangrijke elementen van je transacties met kopers en ze moeten duidelijk zijn omschreven.

  • Trackinggegevens: kopers waarderen het als ze de objecten die ze hebben gekocht, kunnen traceren. Je kunt trackinggegevens uploaden naar Mijn eBay.

  • Vragen van kopers: laat of helemaal niet antwoorden kan frustrerend voor kopers zijn, dus het is belangrijk dat je vriendelijk, open en eerlijk communiceert. Wanneer kopers bij je aanbieding de optie Een vraag stellen selecteren, worden ze verder geleid naar een pagina waar we proberen ze te helpen het antwoord op hun vraag te vinden. We genereren automatisch antwoorden op veelgestelde vragen, aan de hand van de informatie die je in je aanbieding hebt vermeld. Je kunt bovendien vragen en antwoorden toevoegen die specifiek zijn voor je aanbieding. Ga naar Mijn eBay > Account > Communicatie met kopers beheren > Vragen en antwoorden beheren om ze in te stellen. Als je het gemakkelijk voor je klanten maakt om de antwoorden op hun vragen te vinden, kun je tijd besparen bij het beantwoorden van berichten.

  • Problemen met kopers vermijden: met een aantal eenvoudige, praktische stappen beperkt u het risico dat er iets misgaat met aankopen van uw kopers. We adviseren onze leden ook om altijd met elkaar te communiceren via eBay-berichten. Wij beschikken dan altijd over die informatie als er iets misgaat.

Annulering van transacties voorkomen

Geannuleerde transacties leiden tot teleurgestelde klanten en transactieproblemen. Dit heeft invloed op je verkoperniveau. Hier zijn enkele dingen die je kunt doen om dit te voorkomen:

 

  • Houd je voorraad goed op peil. Met een abonnement op Verkoopmanager Pro, kun je waarschuwingen instellen om geïnformeerd te worden wanneer je producten opraken.

  • Beëindig een aanbieding direct of werk deze bij als een object niet meer beschikbaar is.

  • Als je de functie Niet op voorraad inschakelt, kunnen we je Geldig tot geannuleerd-aanbiedingen met meerdere objecten beëindigen wanneer het aantal nul wordt.

  • Sla je objecten op een veilige plaats op om beschadiging of verlies te voorkomen.

  • Als een koper contact met je opneemt om een annulering of terugbetaling aan te vragen, selecteer je ‘aangevraagd door koper’ als de reden van de annulering. Door de koper aangevraagde annuleringen worden niet meegeteld als transactieproblemen.


Je profiel beheren

Meer weten over profielbeleid en het aanpassen van je profiel?

Een profielpagina maken en onderhouden, is een uitstekende manier om kopers meer informatie over jou en jouw bedrijf te geven. De pagina bevat je gebruikersnaam, recente feedback en een link naar objecten die je te koop aanbiedt. Beschouw je profielpagina als je persoonlijke homepage op eBay.

Overweeg het volgende toe te voegen om maximaal gebruik te maken van je homepage:

· Omslagfoto

· Profielfoto

· Beschrijving

Het is goed voor je bedrijf om je profiel een persoonlijke touch te geven. Het vergroot de bekendheid van je merk, geeft kopers meer vertrouwen en maakt van eBay een aantrekkelijkere plaats om te kopen en te verkopen.