Feedback

Als je klanten de best mogelijke service biedt, krijg je na verloop van tijd een goede feedbackscore. Deze score wordt naast je gebruikersnaam weergegeven op eBay.nl en kan potentiële kopers helpen beslissen van wie ze willen kopen.

Na elke transactie kunnen kopers en verkopers elkaar beoordelen door feedback te geven. Kopers kunnen verkopers beoordelen als positief, neutraal of negatief, en verkopers kunnen kopers beoordelen als positief.

Zowel kopers als verkopers kunnen een kort commentaar geven waarin ze hun ervaringen beschrijven.

Alles over feedback

Reageren op (negatieve) feedback
Feedback wijzigen of verwijderen
Feedback

Feedbackregels

 

Feedback geven en krijgen

Een goed moment om feedback te geven is wanneer je de betaling hebt ontvangen en gereed bent om het object te verzenden. 

Anders heb je maximaal 60 dagen nadat de verkoop is bevestigd om feedback te geven of te krijgen.

Zoek het object dat je hebt verkocht in Mijn eBay > Verkopen en selecteer Feedback geven. Hier kun je je ervaring met de koper beoordelen en commentaar geven.

Houd er rekening mee dat commentaar blijvend is en dat je slechts eenmaal per transactie feedback kunt geven. Wees daarom accuraat.

Als je feedback wilt zien die je hebt gekregen, selecteer je je gebruikersnaam en kies je vervolgens Alle feedback weergeven.

 

Wat je kunt doen met negatieve feedback

Negatieve feedback komt meestal doordat de koper op een bepaald moment tijdens de transactie een probleem heeft gehad. Het kan zijn dat het object niet was wat de koper verwachtte of dat het langer dan verwacht duurde voordat het object arriveerde.

Als je negatieve feedback krijgt, moet je om te beginnen bepalen wat het probleem van de koper is en actie ondernemen om het probleem op te lossen.

Zodra het probleem is opgelost, heb je een paar mogelijkheden:

Als je vindt dat de feedback volgens onze feedbackregels ongepast is, kun je dit aan ons melden.
 

Feedbackregels

Uit feedback moet blijken of je een goede of een slechte ervaring hebt gehad.

Er zijn echter zaken die we niet toestaan en we kunnen feedback verwijderen die in strijd is met ons beleid. 

Wat we niet toestaan:

  • Vulgaire of beledigende taal.
  • Kopers die met negatieve feedback dreigen om iets van verkopers te krijgen wat geen deel uitmaakte van de oorspronkelijke aanbieding. Dit wordt ook feedbackchantage genoemd.
  • Kopers of verkopers die op de een of andere manier het feedbacksysteem proberen te manipuleren. Dit wordt ook feedbackmanipulatie genoemd.