Laat je aanbiedingen opvallen

Zichtbaar zijn op eBay is de sleutel tot succes. Maar wat als je met een nieuw product komt? Of als je veel concurrentie hebt? Hoe zorg je dat je opvalt in de massa? Daar is een prima manier voor: onze advertentieservice genaamd Promoot je aanbiedingen.
 

Zo werkt het

Je stelt voor elk object een advertentietarief in (dat is het percentage van de verkoopprijs van het object dat je bereid bent te betalen om het object te promoten. Het loopt van 1% tot een maximum van 20%, exclusief verzendkosten)
Geen verkoop, geen kosten. Wanneer kopers op je advertenties klikken en iets kopen, betaal je het tarief dat jij hebt gekozen.
Er is geen limiet op het aantal gepromote objecten*
Deze service is beschikbaar op ebay.de, ebay.co.uk, ebay.fr, ebay.it, ebay.es, ebay.com of ebay.ca.
 
*Elke campagne die je maakt met Aanbiedingen selecteren, kan maximaal 500 aanbiedingen bevatten. Elke campagne die je maakt met Aanbiedingen uploaden, kan maximaal 25.000 aanbiedingen bevatten. Er is geen limiet op het aantal campagnes dat een verkoper kan maken.
 
Profiteer nu van Promoot je aanbiedingen!
eBay.co.uk
eBay.com
ebay.de

Veelgestelde vragen

Wie kan Promoot je aanbiedingen gebruiken?

Promoot je aanbiedingen is momenteel beschikbaar voor alle actieve abonnees op eBay-winkels in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Australië, Frankrijk, Italië, Spanje en Canada. Het is ook beschikbaar voor Duitse en Engelse zakelijke Topverkopers.  Plus voor Amerikaanse of wereldwijde Topverkopers die verkopen op de Amerikaanse site.

Welke aanbiedingen komen in aanmerking?

Verkopers kunnen aanbiedingen met een vaste prijs en een of meer objecten promoten voor alle rubrieken, behalve Auto's motoren en voertuigen en Onroerend goed. Veilingaanbiedingen en Nu kopen-aanbiedingen komen momenteel niet in aanmerking.
 
Je mag alleen objecten promoten in de rubrieken die worden weergegeven in de service Promoot je aanbiedingen. Dat is mogelijk slechts een deel van al je eBay-aanbiedingen. Wanneer je een Promoot je aanbiedingen-campagne maakt, worden alleen aanbiedingen die voor de service in aanmerking komen, weergegeven in je selectieweergave.

Hoeveel aanbiedingen kan ik promoten?

Elke campagne die je maakt met Aanbiedingen selecteren, kan maximaal 500 aanbiedingen bevatten. Elke campagne die je maakt met Aanbiedingen uploaden, kan maximaal 25.000 aanbiedingen bevatten. Er is geen limiet aan het aantal campagnes dat een verkoper kan maken.

Wat kost Promoot je aanbiedingen?

Wanneer je een campagne voor promotie-aanbiedingen start, stel je een advertentietarief voor elk object in. Dat is het percentage van de verkoopprijs van een object dat je bereid bent te betalen om het object te promoten. Wanneer we advertentiekosten bij je in rekening brengen, kijken we eerst naar het moment van verkoop en zoeken we vervolgens 30 dagen terug naar de klik die tot de verkoop heeft geleid. We brengen kosten in rekening op basis van het advertentietarief dat gold op het moment dat de advertentie voor het eerst werd weergegeven. Als je bijvoorbeeld een advertentietarief van 3% selecteert voor een van je objecten, bedragen de advertentiekosten 3% van de uiteindelijke verkoopprijs van het object (exclusief verzendkosten en BTW, tenzij gratis verzending deel uitmaakt van de objectprijs). Er worden geen kosten in rekening gebracht voor een verkoop die niet het gevolg is van de advertentie voor de promotie-aanbieding. De advertentiekosten worden opgeteld bij andere aanbiedings- en verkoopkosten die je op eBay betaalt. Alle advertentiekosten worden weergegeven op je maandelijkse eBay-factuur. Je kunt je factuur blijven betalen met de automatische betalingsmethode van je voorkeur. Als je een beste prijsvoorstel voor je object accepteert, brengen we de advertentiekosten in rekening op basis van het beste prijsvoorstel.
 

Waarom moet ik Promoot je aanbiedingen gebruiken terwijl ik aanbiedingen al optimaliseer voor Beste overeenkomst?

Je aanbiedingen optimaliseren voor Beste overeenkomst blijft een belangrijke tip uit de praktijk. Met promotie-aanbiedingen kun je de zichtbaarheid en je verkoopkansen vergroten door je aanbiedingen in aanmerking te laten komen om op meer plaatsen op eBay te worden weergegeven. Je score voor Beste overeenkomst heeft geen invloed op waar je gepromote advertenties worden weergegeven.

Hoe ziet een advertentie eruit?

Een advertentie voor een promotie-aanbieding bevat informatie uit je aanbieding, inclusief je primaire foto, de objecttitel, de prijs en de verkoopvorm. Wijzigingen die je in je aanbieding aanbrengt, worden automatisch ook in je advertentie weergegeven.

Waar worden mijn advertenties weergegeven?

Je promotie-aanbiedingen kunnen worden weergegeven op verschillende prominente plaatsen in eBay waar een koper al winkelend langskomt, inclusief de pagina met zoekresultaten en objectpagina's van de eBay-site waar je bent ingeschreven. De aanbiedingen zijn beperkt tot alleen die site.
 
Je advertenties kunnen op de volgende plaatsen worden weergegeven:
1.         In zoekresultaten op desktopcomputers en mobiele apparaten
2.         Op uitstekende posities in zoekresultaten
3.         Op uitstekende posities op objectpagina's
 

Worden promotie-aanbiedingen internationaal weergegeven?

Je advertenties voor promotie-aanbiedingen worden weergegeven op de eBay-site waar je bent ingeschreven, en zijn tot die site beperkt. Advertenties worden niet weergegeven op andere sites en ook niet als gevolg van internationale handel, weergave op internationale sites of deelname aan het programma voor wereldwijde verzending.

Wat komt er kijken bij het 'starten van een campagne'?

Een campagne voor promotie-aanbiedingen starten gaat snel en is eenvoudig. Volg gewoon deze stappen:
1.      Selecteer de aanbiedingen die kunnen worden gepromoot.
2.      Stel je advertentietarief in (het percentage van de uiteindelijke verkoopprijs dat je bereid bent te betalen voor het promoten van je advertentie).
3.      Controleer en start je campagne. Je kunt met het dashboard voor promotie-aanbiedingen controleren hoe succesvol je campagne is.
 
We bieden je ook de mogelijkheid aanbiedingen in bulk te uploaden als je er veel hebt. Volg onderstaande stappen:
1.      Maak een .csv-bestand met de objectnummers die je wilt promoten en met de advertentietarieven voor alle objecten.
2.      Upload het bestand.
3.      Controleer en start je campagne.
Opmerking: je kunt maximaal 25.000 aanbiedingen aan één bestand toevoegen. Het kan maximaal een uur duren om grote bestanden te uploaden.
 
Bestandsindeling:
1.      Het bestand moet de .csv-indeling hebben. We accepteren momenteel geen .xls-bestanden.
2.         Je kunt maximaal 25.000 objectnummers aan één bestand toevoegen. Objectnummers moeten een getalindeling zonder decimaalteken hebben.
3.         Advertentietarieven kunnen worden opgegeven in stappen van 0,1%. Gebruik echter niet het %-teken aan het einde.

Hoe weet ik welke aanbieding ik moet kiezen?

Je kunt aanbiedingen uit je voorraad kiezen, afhankelijk van je strategie. De functie Object aanbevelen helpt je te bepalen welke aanbiedingen het meest kunnen profiteren van de vergrote zichtbaarheid die Promoot je aanbiedingen biedt. We raden je aan deze aanbiedingen als eerste te promoten, maar je kunt al je in aanmerking komende aanbiedingen kiezen. De objectaanbevelingen worden gebaseerd op trends in de handelsplaats en op de huidige concurrentie rond objecten in de handelsplaats. Er wordt ook rekening gehouden met de historische prestaties van elk object.

Hoe weet ik welk advertentietarief ik moet instellen?

Als je de kans wilt vergroten dat je gepromote aanbieding wordt weergegeven, stel je een sterk concurrerend advertentietarief in. Aanbevolen advertentietarieven worden weergegeven op de pagina 'advertentietarief selecteren'. Verkopers kunnen daar gemakkelijk aanbevelingen van overnemen:
 

Advertentietarief instellen op campagneniveau
o   Verkopers kunnen de advertentietarieven die ze willen hanteren, gebruiken of wijzigen voor alle objecten in de campagne.
o   Verkopers kunnen bovendien het aanbevolen advertentietarief voor alle objecten in de campagne gebruiken of wijzigen door te klikken op Tarieftrends gebruiken.

Advertentietarief op objectniveau
o   Verkopers kunnen advertentietarieven gebruiken of wijzigen voor afzonderlijke objecten in de campagne.
o   Bovendien kunnen verkopers de aanbevolen advertentietarieven voor afzonderlijke objecten in de campagne gebruiken of wijzigen door de blauwe stip op de regelaar naast de afzonderlijke objecten te verschuiven.

Als een verkoper het hoogste advertentietarief voor een object instelt, wordt de advertentie van die verkoper dan altijd weergegeven?

Behalve naar het advertentietarief van de verkoper kijken we ook naar andere factoren , zoals relevantie en hoe goed een object wordt verkocht op het moment dat het advertentietarief wordt ingesteld. Promotie-aanbiedingen van verkopers met andere advertentietarieven kunnen op andere plaatsen op pagina's worden weergegeven. Je kunt naar huidige gemiddelde advertentietarieven kijken om te bepalen welk tarief je wilt instellen.

Als ik een campagne heb gestart, worden mijn toekomstige aanbiedingen dan automatisch als advertenties weergegeven in die campagne?

Alleen Geldig tot geannuleerd-aanbiedingen blijven deel van een actieve campagne uitmaken wanneer deze worden vernieuwd. Alle overige aanbiedingen moeten handmatig aan je campagnes worden toegevoegd, ook opnieuw aangeboden objecten die eerder aan een campagne waren toegevoegd.

Hoe bewerk of wijzig ik een Promoot je aanbiedingen-campagne?

·        Je kunt de naam van de campagne, de datums van de campagne, de aanbiedingen die je wilt promoten en het advertentietarief op elk moment wijzigen. Wijzigingen in actieve campagnes gaan meestal dezelfde dag in. Wijzigingen in inactieve campagnes gaan in wanneer je de campagne hervat.
·        Klik in het dashboard voor promotie-aanbiedingen op Acties naast de campagne die je wilt bewerken, en kies campagne bewerken.
·        Als je je bestaande campagnes bulksgewijs wilt bewerken, download je het campagnebestand door op Acties te klikken naast de campagne die je wilt bewerken, campagnebestand bewerken te kiezen, het bestand te wijzigen en het weer te uploaden.
Opmerking: als het bestand groot is, kan het maximaal een uur duren voordat de wijzigingen ingaan.

Kan ik mijn advertentie voor promotie-aanbiedingen bewerken?

De informatie van een advertentie voor een promotie-aanbieding (je primaire foto, objecttitel, prijs en verkoopvorm) wordt automatisch uit je aanbieding gehaald. Als je de inhoud van je advertentie voor promotie-aanbiedingen wilt wijzigen, kun je dat alleen doen door de aanbieding zelf te wijzigen.

Kan ik een campagne stoppen?

Je kunt een campagne voor promotie-aanbiedingen op elk moment stoppen of starten. Als je een campagne stopt, gaat dit meestal dezelfde dag in. Houd er echter rekening mee dat kosten voor promotie-aanbiedingen in rekening worden gebracht voor verkopen die nadat je de campagne hebt gestopt worden gegenereerd doordat kopers op je advertenties hebben geklikt voordat de campagne was gestopt. Dashboardinformatie blijft beschikbaar voor gestopte campagnes.
 
Als je een afzonderlijke campagne wilt stoppen, klik je op Acties en kies je vervolgens Onderbreken of Beëindigen in het keuzemenu. Als je meerdere campagnes wilt stoppen, selecteer je de campagnes die je wilt stoppen, en klik je op Onderbreken of Beëindigen.

Hoe weet ik of promotie-aanbiedingen voor mij werken?

Je dashboard voor promotie-aanbiedingen bevat gedetailleerde rapporten over hoe succesvol je advertenties zijn. Het dashboard bevat de volgende statistieken:
·        Kliks: hoe vaak potentiële kopers op je advertenties hebben geklikt
·        Verkocht: het aantal objecten dat is verkocht via advertenties voor promotie-aanbiedingen
·        Advertentiekosten: de kosten op basis van het advertentietarief dat voor je objecten was ingesteld op het moment dat de koper de advertentie zag
·        Verkopen: het aantal objecten dat is gekocht binnen 30 dagen na een klik op je advertentie

Als een koper mijn aanbieding via zoekresultaten vindt en niet via een advertentie voor een promotie-aanbieding, moet ik dan advertentiekosten betalen?

Je betaalt alleen advertentiekosten als een object wordt verkocht binnen 30 dagen nadat de koper op je advertentie heeft geklikt op een van de plaatsen die gereserveerd zijn voor Promoot je aanbiedingen.

Hoe werkt de facturering?

Je eBay-factuur bevat zowel je advertentiekosten als je advertentietarieven. Advertentiekosten worden op een aparte regel op je eBay-factuur weergegeven en worden gedetailleerd weergegeven waar kosten per object worden opgesplitst. Als eBay advertentiekosten aan je heeft terugbetaald, zie je dat ook op de factuur. Je kunt ook up-to-date informatie over je verkopen en je advertentiekosten krijgen in je dashboard.
 
Je ziet de crediteringen op je factuur in het gedeelte Kortingen en crediteringen. En je ziet de details op objectniveau onder Crediteringen voor promotie-aanbieding.