Promotie-aanbiedingen

Promotie-aanbiedingen plaatsen je aanbiedingen op prominente plekken op het eBay-netwerk om je zichtbaarheid en verkoopkansen te verhogen.

Wat zijn promotie-aanbiedingen?

Promotie-aanbiedingen is een marketingtool waarmee je je aanbiedingen op meerdere gesponsorde plekken op het eBay-netwerk kunt tonen. Het is een effectieve manier om je aanbiedingen op te laten vallen

Promotie-aanbiedingen is beschikbaar voor eBay-verkopers met een recente verkoopgeschiedenis en die de status “Uitstekend” of “eBay-topverkoper hebben.

Deze service is beschikbaar op ebay.de, ebay.co.uk, ebay.fr, ebay.it, ebay.es, ebay.com en ebay.ca.

Aan de slag met Promotie-aanbiedingen

De voordelen

Wat zijn promotie-aanbiedingen?

1. Het verhoogt zichtbaarheid op het eBay-netwerk. Ze worden weergegeven in de zoekopdrachten van kopers op zowel eBay als op partnersites van eBay over het hele internet.

2. Verkoop je niet? Dan betaal je ook niet. Je betaalt alleen de kosten (waarvoor je zelf hebt gekozen) als een koper op jouw promotie-aanbieding klikt en het object binnen 30 dagen koopt.

3. Het is gemakkelijk te gebruiken. Al binnen een paar klikken heb je een campagne opgezet.

4. Je behoudt altijd de controle. Jij kiest de objecten die je wilt promoten en bepaalt de advertentiekosten. Vervolgens kun je de campagnes in de gaten houden en optimaliseren via het dashboard voor promotie-aanbiedingen.


Welke aanbiedingen promoten?

We raden je aan om aanbiedingen te promoten die van hoge kwaliteit zijn, al goed presteren en/of veelgevraagd zijn. 

Het optimaliseren van je aanbiedingen voor Beste Overeenkomst is een goede plek om te beginnen. Aanbiedingen van hoge kwaliteit vallen over het algemeen meer op, waardoor ze vaak beter presteren als ze gepromoot worden.


Lees meer over Beste Overeenkomst

Aanbevolen aanbiedingen

Bij het opstarten van een campagne kun je aanbiedingen zien die zijn gemarkeerd als Aanbevolen.

Deze Aanbevolen aanbiedingen hebben de grootste kans om goed te presteren bij een promotie. Trends zoals de vraag van kopers en de overige concurrentie in de categorie waarin het object wordt aangeboden, helpen om dit potentieel te verhogen.

Als je Promotie-aanbiedingen nog niet hebt gebruikt, dan raden we je aan om hier te beginnen.


Voorgesteld advertentietarief

Voorgestelde advertentietarieven helpen je om de optimale balans te vinden tussen prestaties en kosten. Deze worden berekend aan de hand van factoren zoals objectattributen, eerdere resultaten, seizoensgebondenheid en huidige concurrentie.

Als je Promotie-aanbiedingen nog niet hebt gebruikt, dan zijn de voorgestelde advertentietarieven een goed startpunt. Onthoud: je kunt de advertentietarieven altijd wijzigen en optimaliseren.


Dashboard voor promotie-aanbiedingen

Jouw dashboard voor promotie-aanbiedingen in de Verkopershub biedt analytische gegevens, grafieken en rapporten over je campagnes. Hier vind je informatie over onder andere het aantal klikken, doorklikratio, verkochte objecten, conversiepercentage en betaalde advertentiekosten.

Downloadbare rapporten

Verkooprapporten: Dit laat je per object zien hoeveel je precies hebt verkocht via Promotie-aanbiedingen en de advertentiekosten die je hiervoor hebt betaald. Het rapport is beschikbaar voor een periode t/m de laatste 90 dagen.

Campagnerapporten: Je kunt voor elke campagne een speciaal rapport downloaden met prestatiegegevens van aanbiedingen, waaronder je rendement op advertentie-uitgaven.


Handige linken

Ga nu naar jouw dashboard voor promotie-aanbiedingen!

Bezoek onze Hulp om veelgestelde vragen te bekijken en meer informatie over Promotie-aanbiedingen te vinden.