Promotieaanbiedingen

Promotieaanbiedingen

Promotieaanbiedingen vergroten de kans dat je iets verkoopt doordat je aanbiedingen een prominente positie krijgen op eBay. Jij bepaalt het budget door je eigen advertentietarieven in te stellen. Je loopt geen enkel risico. Je betaalt alleen als je promotieaanbiedingen worden verkocht. Deze service is beschikbaar op ebay.de, ebay.co.uk, ebay.fr, ebay.it, ebay.es, ebay.com en ebay.ca.

Waarom promotieaanbiedingen gebruiken?

  • Betaal alleen wanneer je verkoopt. Je betaalt het door jou gekozen tarief alleen wanneer een koper op je promotieaanbieding klikt en het object binnen 30 dagen koopt.

  • Er is geen limiet op het aantal gepromote objecten.*

  • De zichtbaarheid van promotieaanbiedingen die door Nederlandse verkopers op ebay.de of ebay.co.uk zijn geplaatst, kan tot wel 32% worden vergroot. De promotieaanbiedingen kunnen op meer dan 60 posities op de site aan potentiële kopers worden getoond. Je promotieaanbiedingen kunnen binnenkort zowel op de pc als mobiel of in de eBay app zichtbaar zijn op de meest uiteenlopende pagina’s, bijvoorbeeld op pagina’s met zoekresultaten of op aanbiedingspagina’s. Sommige posities zijn exclusief bestemd voor promotieaanbiedingen.

  • Je houdt altijd de controle. Gebruik je rapporten om te zien hoe je campagnes het in het verleden hebben gedaan en hoe ze het in realtime doen. Je kunt je campagnes altijd optimaliseren. Je vindt je rapporten op het speciale dashboard Promotieaanbiedingen.

  • Verkopers met een Topwinkel Plus op ebay.nl die objecten op ebay.de aanbieden, ontvangen elke maand een tegoed van €10 voor promotieaanbiedingen.

  • Verkopers met een Topwinkel Plus op ebay.nl die objecten op ebay.fr, ebay.it en/of ebay.es aanbieden ontvangen 10% korting op de kosten voor promotieaanbiedingen.

  • Persoonlijke aanbevelingen. We ondersteunen je campagnes door objecten met veel potentieel aan te bevelen en je te begeleiden bij het instellen van optimale advertentietarieven.Eenvoudig te maken campagnes. Een campagne maken kost slechts een paar minuten. Je hoeft geen tijd aan het ontwerp te besteden want we nemen de relevante informatie uit je aanbieding op, zoals de hoofdfoto, de prijs en de verkoopvorm.

  • Verkopers met een Topwinkel of een Topwinkel Plus op ebay.nl die objecten op ebay.co.uk aanbieden, ontvangen elke maand een tegoed van £10 resp. £20 voor promotieaanbiedingen.
Ga nu aan de slag met promotieaanbiedingen

Succesvolle campagnes met promotieaanbiedingen maken

Neem voordat je je campagnes maakt, even de tijd om je aanbiedingen te optimaliseren. Je moet op een aantal dingen letten:

  • Kijk of de aanbieding zich in de juiste rubriek bevindt

  • Bedenk interessante en correcte titels en beschrijvingen

  • Wees duidelijk over de staat van het object

  • Kijk of je de prijs moet aanpassen


Als je tevreden bent met de aanbiedingen, houd dan bij je campagnes rekening met de volgende tips:

  • Doorlopende campagnes. Je hoeft geen einddatums voor je campagnes in te voeren. Je kunt een campagne dus laten doorlopen in de wetenschap dat je alleen je gekozen advertentietarief betaalt als je iets verkoopt.

  • Promoot objecten die al goed verkopen. Promotieaanbiedingen kunnen ervoor zorgen dat je best verkopende producten nog beter verkopen doordat je zichtbaarheid in zoekresultaten wordt vergroot en je aanbiedingen worden weergeven op exclusieve posities voor promotieaanbiedingen op andere pagina's, zoals aanbiedingspagina's.

  • Promoot nieuwe producten. Laat je nieuwe producten sneller zien aan meer potentiële kopers.

  • Promoot seizoensgebonden objecten. Overweeg campagnes te maken waarmee je je op de drukste tijden van het jaar onderscheidt van anderen.

  • Uitverkoopacties. Laat meer potentiële kopers weten wanneer je een uitverkoop houdt.

Lees meer over goede aanbiedingen

Aanbevolen eBay-objecten promoten

Kijk eens naar onze aanbevolen objecten wanneer je een campagne met promotieaanbiedingen aanmaakt. Aanbevolen aanbiedingen zijn aanbiedingen waarbij een promotie het meeste effect heeft, gebaseerd op de ontwikkeling van de vraag van kopers en de concurrentie in de rubriek van het object. We adviseren je die aanbiedingen het eerst te promoten, maar je kunt natuurlijk ook campagnes maken voor al je aanbiedingen die in aanmerking komen om ze beter te laten opvallen.

Het optimale advertentietarief kiezen

Bekijk de voorgestelde advertentietarieven aandachtig om een advertentietarief te vinden dat een goed evenwicht biedt tussen meer zichtbaarheid van je aanbiedingen en de kosten. Vergeet niet dat je flexibel met je advertentietarieven kunt omgaan. Als je dus een campagne hebt met een hoog advertentietarief, kun je er altijd mee experimenteren en er wijzigingen in aanbrengen.

Het voorgestelde advertentietarief per object wordt weergegeven in stap twee van het campagneproces. Ook staat het vermeld in de kolom Promotieaanbiedingen op de pagina met actieve aanbiedingen in de Verkopershub. De voorgestelde advertentietarieven worden berekend op basis van diverse factoren, zoals objectspecificaties, prestaties in het verleden, het seizoen en de huidige concurrentie. Ze helpen je de optimale balans te vinden tussen prestaties en kosten.


Rapporten voor promotieaanbiedingen

Als je maximaal van je campagnes wilt profiteren, raden we je aan regelmatig naar je rapporten voor promotieaanbiedingen te kijken om je prestaties te analyseren en te zien hoe je de campagnes kunt optimaliseren. Je vindt deze rapporten op het  dashboard Promotieaanbiedingen. Er zijn vier verschillende soorten rapporten:  

  1. Overzichtsrapporten: hier zie je de belangrijkste statistieken en kun je snel controleren hoe je promotieaanbiedingen het doen.

  2. Prestatiegrafiek: hier kun je gegevens visualiseren, trends herkennen en gegevens van promotieaanbiedingen met eerdere gegevens van aanbiedingen vergelijken om te bepalen hoe effectief een campagne is.

  3. Campagnerapporten: hier kun je rapporten downloaden met prestatiegegevens van aanbiedingen voor specifieke campagnes met promotieaanbiedingen.

  4. Verkooprapporten:  hier vind je gedetailleerde informatie over elke verkoop die je de afgelopen 90 dagen met promotieaanbiedingen hebt gegenereerd.

Bekijk hoe je campagnes het doen met makkelijk leesbare rapporten op het speciale dashboard Promotieaanbiedingen. Rapporten bevatte alle informatie die je nodig hebt over actieve campagnes en campagnes uit het verleden.

Dit zijn enkele van de belangrijkste statistieken voor je campagnes:

  • Impressies: het aantal keren dat je aanbieding is weergegeven als een promotieaanbieding

  • Kliks: hoe vaak potentiële kopers op je aanbiedingen hebben geklikt

  • Verkocht: het aantal objecten dat is verkocht via advertenties voor promotieaanbiedingen

  • Verkoop: de omzet die door gepromote objecten is gegenereerd binnen 30 dagen nadat er op je promotieaanbieding is geklikt.

  • Advertentiekosten: de kosten op basis van het advertentietarief dat voor je objecten was ingesteld op het moment dat de koper op de advertentie klikte.

    *Elke campagne die je maakt met Aanbiedingen selecteren, kan maximaal 500 aanbiedingen bevatten. Elke campagne die je maakt met Aanbiedingen uploaden, kan maximaal 25.000 aanbiedingen bevatten. Er is geen limiet op het aantal campagnes dat een verkoper kan maken.