Aanbiedingen laten opvallen

Laat je aanbiedingen opvallen

Professionele optimalisering van aanbiedingen

Zorg ervoor dat je aanbiedingen worden gevonden in zoekopdrachten en help potentiële kopers snel de objecten te vinden die ze zoeken. Hieronder lees je hoe je de koopervaring sneller en eenvoudiger maakt voor de koper.

Optimaliseer de positie van je aanbiedingen in zoekresultaten

Vergroot de zichtbaarheid van je aanbiedingen door ze beter vindbaar te maken voor potentiële kopers.

De zoekmachine op eBay kijkt naar allerlei verkoperspecifieke zaken en geeft een hogere score aan verkopers die: 

  • Hun kopers veel bieden.
  • Het vertrouwen van hun kopers hebben en al veel tevreden klanten hebben gehad. 
  • De koopervaring sneller en eenvoudiger maken voor de koper. 
  • Relevante content bieden.

Het verbeteren van je prestaties in de zoekmachine begint met het maken van een goede aanbieding.

Zo maak je perfecte aanbiedingen

Voeg product-ID’s toe aan je aanbiedingen

Product-ID's zijn unieke codes die worden gebruikt om specifieke producten te identificeren. Als je ze invult, weten zoekmachines precies wat je verkoopt en krijgen kopers een beter idee wat ze van je object kunnen verwachten. 

Bekijk onze gids over product-ID's

Voeg specificaties toe aan je aanbiedingen

Kopers gebruiken filters en de zoekfunctie om hun resultaten te verfijnen. Specificaties zijn details van je aanbieding waarmee je kopers helpt je objecten te vinden.

Voer zowel de verplichte als de aanbevolen specificaties voor je aanbiedingen in en bereik een hoger conversiepercentage.



Lees meer over specificaties

Zorg dat je goede beoordelingen krijgt

Zorg dat je gedetailleerde verkopersbeoordelingen goed zijn. Verkopers die in het verleden veel tevreden klanten hebben gehad, doen het goed in zoekopdrachten. Als je lage gedetailleerde verkopersbeoordelingen of negatieve feedback hebt, of als een koper een claim tegen je indient, zullen minder mensen je vertrouwen en van je kopen. Een van de manieren om goede beoordelingen te krijgen is door middel van een uitstekend retourbeleid. De klant weet dan dat hij of zij controle heeft over het koopproces. Een goed gepland en ruimhartig retourbeleid kan er ook toe leiden dat je meer verkoopt.

Antwoord je klanten snel, houd ze tevreden en vergroot de kans dat ze van je kopen. Snel antwoorden leidt er niet direct toe dat je bovenaan eindigt in alle zoekopdrachten, maar maakt wel deel uit van een goede klantenservice. Het heeft ook een positief effect op je gedetailleerde verkopersbeoordelingen.

Maak professionele sjablonen

Zorg dat je HTML-sjabloon professioneel en gemakkelijk te begrijpen is, en je klanten alles biedt wat ze nodig hebben om van je te kopen. Laat een professional een handige, mobiele eBay-sjabloon ontwerpen die je merk promoot. Zorg dat je eBay-sjabloon mobielvriendelijk is en dat de persoon die de sjabloon maakt, de beschrijving bovenaan zet. Met andere woorden: de HTML-code moet niet voorkomen dat je beschrijvingen als eerste worden weergegeven. Sommige sjablonen zijn niet goed gecodeerd en dat kan invloed hebben op je eBay-scores.

Maak aanbiedingen met de eBay-catalogus

Door je aanbieding aan de productcatalogus te koppelen, zijn ze zichtbaar in de zoekresultaten voor nieuwe producten en is het gemakkelijker voor kopers om te vinden wat ze zoeken op eBay, omdat we aanbiedingen voor dezelfde producten kunnen groeperen.

Op eBay-sites in Australië, Canada, Duitsland, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk is het in specifieke rubrieken verplicht de eBay-catalogus te gebruiken.

In de Verkopershub kun je zien welke aanbiedingen je moet bijwerken. Als je internationaal aanbiedt, bijvoorbeeld op eBay Duitsland, kun je bij nieuwe aanbiedingen meteen je product uit de catalogus selecteren.